سیستم پرسنلی

معرفی

مهم‌ترین فرایند اداری در سازمان فرایند به روز رسانی اطلاعات پرسنلی و صدور احکام می‌باشد که در سیستم پرسنلی و احکام عمل می‌شود. از طرف دیگر قلب حوزه منابع انسانی سیستم پرسنلی می‌باشد چرا که به سیستم‌های دیگر خوراک اطلاعاتی داده و با احکام و حقوق و دستمزد نیز تعامل زیادی دارد. همچنین فرایندهایی نظیر درخواست ارزیابی، بررسی نتایج ارزیابی، رسیدگی به درخواست‌های ترفیع، تنبیه، صحت سنجی و به‌روز رسانی مدارک پرسنل و درخواست احکام مربوطه را به عهده دارد. از همین رو طبقه‌بندی صحیح اطلاعات پرسنلی و انعطاف پذیری در طراحی فرایند احکام نقش بسیار مهمی در پویایی این سیستم دارد. از ویژگی‌های دیگر سیستم پرسنلی این است که بخشی از اطلاعات پرسنل که در فرمول پارامترهای احکام استفاده می‌شوند و یا تاریخچه تغیرات آنها برای سازمان دارای ارزش است به محض اینکه اولین حکم پرسنل در سیستم به ثبت رسد در سیستم پرسنلی قابل اصلاح نبوده و از طریق سیستم احکام به روز می‌شوند.در این سیستم امکان تعریف و به روز رسانی انواع جداول اطلاعاتی جهت بهره‌گیری از مکانیزم طرح طبقه‌بندی مشاغل وجود دارد.در این سیستم با بهره‌گیری از امکانات زیر ساخت امکان تعریف صد‌ها مشخصه پرسنلی خاص سازمان وجود دارد.

امکانات و قابلیت‌‌های نرم‌افزار

  • راه اندازی و تنظیمات اولیه از قبیل:
    • امکان تعریف انواع استخدام
    • امکان تعریف انواع بیمه و درصد پرداخت
    • امکان تعریف انواع معافیت‌های مالیاتی
    • تعریف ساختار اطلاعاتی تکمیلی برای پرسنل
    • تعریف اطلاعات پایه مرتبط با طرح طبقه‌بندی مشاغل از جمله :
      • مدارک تحصیلی احراز شغل
      • جداول مبالغ پایه سنوات، حق پست، کسر از سابقه کار و مزد سنوات بابت کمبود تحصیلات با توجه به گروه‌های شغلی در هر سال
    • ثبت و نگهداری اطلاعات جامع پرسنل سازمان اعم از:
    • اطلاعات فردی و سازمانی
    • مدارک پرسنلی (اسکن مدارک / عکس / و انواع مستندات)
    • سوابق شغلی
    • سوابق تحصیلی
    • آموزش‌های حین خدمت
    • تخصص‌ها و مهارت‌ها
    • افراد تحت تکفل
    • اطلاعات ایثارگری
    • سوابق پرداخت بیمه
    • میزان آشنایی با زبان‌های خارجی
    • تشویق‌ها و تنبیه‌ها
  • ثبت عملیات فرایندی از جمله:
  • درخواست‌های ارزیابی
  • بررسی نتایج ارزیابی
  • تصمیم‌گیری جهت ثبت درخواست‌های آموزش
  • بررسی و ثبت اسناد تشویق، تنبیه در پرونده پرسنلی
  • بررسی و ثبت درخواست احکام مربوطه نظیر جابجایی، ترفیع، تنبیه
  • تفكیك پرسنل فعال و غیر فعال در كارتابل‌های مجزا
  • پوشش انواع بیمه و مالیات و شناسایی شعب مربوطه
  • طبقه بندی، اسکن و اتصال تصاویر انواع مدارک پرسنلی در پوشه الکترونیکی پرسنل
  • بهره‌گیری از گزارش‌‌های جامع پرسنلی به روش ساخت مکعب داده‌‌ها (Pivot Table)