مدیریت فروش

معرفی

هدف سیستم مدیریت فروش نفیس، ارائه روش‌های مختلف فروش برای شركت‌ها به نحوی است كه به افزایش میزان فروش و کارایی و كاهش هزینه‌های فروش منجر گردد.

از آنجائیكه اطلاعات و جزئیات مربوط به اقلام فروش، مشتریان، روش‌های فروش و چگونگی اعمال آنها برای طیف مشخصی از مشتریان، و در نهایت نگهداری حساب مشتریان، از حجم گسترده‌ای برخوردار می‌باشد، لذا استفاده از سیستمی جامع كه بتواند علاوه بر مدیریت موارد ذكر شده، با سیستم‌های مرتبط با آن از جمله سیستم‌های مدیریت انبار، و مالی ارتباط مناسبی داشته باشد، در سطوح سازمان و شركت، لازم و ضروری می‌باشد.سیستم مدیریت فروش نفیس با برقراری ارتباط مستمر با دیگر سیستم‌ها و حفظ یکپارچگی در سراسر سیستم توانایی مدیریت فرایند فروش و پیاده‌سازی سیاستهای سازمان را داراست.

علاوه بر این، سیستم مدیریت فروش نفیس به نحوی طراحی گردیده است تا بتوان، از این طریق برنامه‌ریزی فروش را برای تمامی شركتهای زیرمجموعه سازمان، انجام داد.

هدف سیستم مدیریت فروش:

  • ارایه یک ساختار چابک با بهره‌وری بالا متناسب با نیاز سازمان
  • قابلیت تعریف انواع مدل‌های فروش متناسب با شرایط بازار و گروه محصول

انعطاف پذیری قیمت‌ها بر حسب شرایط مكانی و زمانی فروش

گزارش‌ها و نمودارها

  • صورت وضعیت دستور حمل
  • صورت وضعیت سفارش و مشتری
  • گزارش صورت وضعیت تعهدات
  • گزارش فروش و تحویل اقلام
  • گزارش مجوز ارسال کالا
  • لیست دستور حمل‌ها در بازه زمانی

امکانات و قابلیت‌‌های نرم‌افزار

  • تعریف اقلام فروش و گروه بندی اقلام فروش
  • تعریف مشتریان و گروه بندی آنان
  • تعریف سایت فروش و مراكز فروش
  • تعریف مدل‌های فروش بر روی اقلام فروش شامل مدل‌های قیمت، مدل‌های جایزه، عوامل فاکتور، مدل‌های پرداخت، مدل‌های تحویل
  • تعریف اقلام فروش برای مراكز فروش به همراه مدل‌های فروش اقلام برای مراكز
  • امکان تعریف مدل‌های قیمت (تعیین قیمت‌های کف و سقف) برای هر قلم فروش
  • تعریف کارشناسان فروش و مدیران فروش
  • تعریف اقلام فروش تکمیلی و جایگزین
  • امکان تعریف روشهای گارانتی, انواع فروش, روشهای تائید پیش فاکتور
  • و تعریف اطلاعات بازاریابها
  • امکان ثبت سفارش مشتریان در سیستم
  • امکان صدور پیش فاکتور برای مشتریان و صدور فاکتور بر اساس پیش فاکتور
  • امكان تعریف انواع مدل‌های فروش جهت كنترل، ایجاد محدودیت و اعمال سیاست‌های فروش و لیست قیمت جداگانه برای هر مدل
  • امكان تعریف مراكز فروش مختلف و گزارش گیری به صورت مجزا از هر كدام
  • امكان تعریف لیست‌های قیمت مختلف به تفكیك مناطق فروش، گروه مشتریان، انواع فروش، مقادیر فروش، بازه‌های زمانی مختلف و تركیب آنها
  • امكان تعریف و تخصیص عوامل فاكتور ردیفی. به ازای هر قلم از اقلام فروش به صورت مجزا و امكان تعریف و تخصیص عوامل فاكتور جمعی. و تعریف نوع افزاینده و كاهنده، تأثیر آن بر روی فی یا تعداد، نمایش یا عدم نمایش در فاكتور و..
  • امكان مشاهده اعتبار مشتری در هنگام ثبت درخواست فروش
  • امکان تعریف کمیسیون برای شعبات و کارشناسان و مدیران فروش و محاسبه آن
  • نمایش خلاصه وضعیت اعتبار، پرداخت‌ها و دریافت‌های مشتریان با استفاده از کارت حساب مشتری
  • امكان ثبت تأییدات بر روی اسناد فروش توسط مراجع تأیید كننده به صورت كاملا مكانیزه و الكترونیكی
  • صدور سند حسابداری بر اساس فاکتورهای صادره
  • صدور سند فاكتور تسویه حساب قطعی پس از وصول و تأیید صحت ادعای مشتری در تسویه حساب مشتری در حسابداری فروش
  • امکان گزارش‌گیری‌های متنوع با استفاده از گزارش‌های استاندارد موجود و همچنین با استفاده از ابزار گزارش‌ساز