تشکیلات و چارت سازمانی

معرفی

مدل‌سازی سازمان با توجه به دیدگاه یکپارچگی از اهمیت خاصی برخوردار است و وظیفه آن ایجاد بستر اجرایی در راستای استراتژی سازمان می‌باشد. مدل تشکیلات سازمان یکی از اجزای مهم مدلینگ سازمان بحساب می‌آید و درختواره آن از سطح سازمان Enterprise شروع با سطح شرکت‌های زنجیره‌ای ادامه و با نودهای واحدهای سازمانی درختواره شکل گرفته تا اینکه سمت‌ها نودهای آخرین بوده و پست‌ها را به آنها وصل می‌کنیم. بنابراین ساختار تشکیلاتی تا سطح شرایط احراز هر پست در این سیستم مدل می‌شود.

با توجه به ساختار بانک که از چندین استان و در هر استان حوزه‌های مربوطه و در هر حوزه شعب تعریف می‌شوند بمنظور سهولت در پیاده‌سازی فرمول‌های احکام و حقوق همچنین تهیه گزارش‌ها و نمودارهای تحلیلی در سطوح مختلف عناصر استان، حوزه/منطقه، شعبه بطور مجزا شناسایی و پس از تعریف ارتباط آنها با هم امکان تعیین ارتباط در سطح چارت سازمانی نیز میسر شده تا در قسمت احکام بطور اتوماتیک و حتی مستقل از درختواره چارت سازمانی عناصر فوق در دسترس و مشخص باشند.

امکانات و قابلیت‌‌های نرم‌افزار

  • راه اندازی و تنظیمات اولیه از قبیل:
  • امکان تعریف شرکت‌های زنجیره‌ای با مشخصات کامل زیر سازمان (هولدینگ)
  • امکان تعریف واحدهای سازمانی
  • امکان تعریف سمت‌های سازمانی
  • امکان تعریف پست‌های سازمانی
  • امکان تعریف رسته، شغل و طبقه‌بندی مشاغل
  • امکان تعریف عناوین شغلی و ارتباط آنها با سمت‌های سازمانی
  • امکان ساخت مدل چارت سازمانی براساس واحدها، سمت‌ها و پست‌های تعریف شده
  • امکان اعمال تغییرات مورد نیاز بر روی چارت سازمانی و فعال کردن مدل جدید
  • امکان تعیین اطلاعات مرتبط با شرایط احراز سمت/پست‌ها براساس مدرک تحصیلی، مهارت، پیش نیاز آموزشی، سوابق و …
  • امکان تعیین حد بالا و پایین گروه شغلی هر سمت سازمانی
  • امکان تعریف شرح وظایف سمت/پست‌های سازمانی
  • امکان تعریف فرمول شرایط احراز هر پست/سمت
  • برآورد كمبود نیروی انسانی از طریق استخراج اطلاعات از بخش طراحی نمودار سازمانی
  • برآورد كمبود نیروی انسانی از آمار پرسنل رهائی از خدمت در دوره مورد نظر
  • شناسایی پست‌های آزاد
  • ذخیره نسخه‌های پیشین چارت سازمان
  • در دسترس بودن نسخه فعال
  • تعداد پست‌های هر واحد و سمت